جوجو>> یکی از بهترین خواننده های آمریکایی>>
آدرس لینک باکس جو جو               آماده گذاشتن لینک شما            ولی لینک باکس ما تو وبلاگتون باشه   

ם تعداد بازدیدکنندگان
کل:779510

 

 

.::_NEW_::.

 

اگه عضو بشین هر روز مطالبی باحال و توپ برات میاد





Powered by WebGozar



 

 










 

 

چه بخوریم تا چشم‌هایمان زیباتر بمانند

چه بخوریم تا چشم‌هایمان زیباتر بمانند

به کام چشم ها


رژیم غذایی تاثیر به سزایی روی سلامت و زیبایی چشم‌ها دارد. مراقبت چشم‌ها در افرادی که به مدت طولانی از چشم‌های خود استفاده می‌کنند و یا در محیط‌های پر نور و کم نور کار می‌کنند، ضروری است. جهت سلامت چشم‌ها یک رژیم متعادل شامل شیر، کره، میوه‌ها، سبزی‌های سبز و پروتئین‌ها باید مصرف شود. هر یک از مواد غذایی مورد نیاز برای بدن در سلامت و زیبایی چشم‌ها موثر است.
 

جریان طبیعی اشک یا سلامت غشاء‌های مخاطی جهت درخشندگی چشم‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. جهت سلامت بافت‌هایی که در بخش داخلی مجاری اشکالی یا غدد اشکی قرار می‌گیرد و تحت عنوان غشاء‌های مخاطی نامیده می‌شود، مصرف یک رژیم غذایی مناسب ضروری است.
یک رژیم غذایی ایده‌آل شامل غذاهای طبیعی و نپخته است. میوه‌های تازه مانند پرتقال، سیب، انگور، هلو و انار؛ سبزی‌های سبز مانند کاهو، کلم، اسفناج؛ سبزی‌های ریشه‌ای مانند سیب‌زمینی، شلغم، هویج، پیاز، چغندر؛ غلات، میوه‌های خشک و محصولات لبنی از موارد ضروری محسوب می‌شوند.
مصرف مقادیر بیش از اندازه مربا، کیک، شیرینی، شکرسفید، نان سفید، چای و قهوه به همراه گوشت و ماهی می‌تواند روی نحوه هضم غذا و سلامت بدن اثر منفی بگذارد.
غذاهایی که سبب یبوست شده و یا در دستگاه‌ گوارش گاز ایجاد می‌کنند و مواد مسکر مضر بوده و از مصرف آنها اجتناب‌ باید کرد.
مصرف ویتامین‌‌های گروه
A و Bجهت دستیابی به سلامت بینایی ضروری است. سبزی‌ها، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، میوه، موز، گوجه‌فرنگی، مخمرها و دانه آفتابگردان و روغن بادام منابع ارزشمند این ویتامین‌ها محسوب می‌شوند. کاهش دید می‌تواند در اثر نقص ریبوفلاوین ایجاد شود که با مصرف آن قابل حل است.
هویج خام حاوی این ویتامین‌ها است و به سلامت و درخشندگی چشم کمک می‌کند. بنابراین مقادیری زیادی از آنها را باید مصرف کرد.
 اثر ویتامین
A
 ضروری‌ترین ترکیب جهت سلامت چشم‌ها ویتامین
A است. بنابراین مصرف مقادیر قابل توجه از این ویتامین را باید در رژیم غذایی قرار داد. روغن کبد ماهی، شیر، کره، زرده تخم‌مرغ، کدوتنبل، هویج، سبزی‌های سبز، گوجه‌فرنگی، پرتقال و لیمو منابع ارزشمند این ویتامین محسوب می‌شوند.
در صورتی که میزان ویتامین
A در رژیم غذایی کم باشد، ممکن است حساسیت به نور در چشم‌ها، پرش در دید و خستگی در چشم‌ها ایجاد شود و در موارد کمبود شدید ویتامینA این حالات تشدید می‌شود.
 جهت زیبایی سلامت و درخشندگی چشم‌ها مصرف 10000 واحد ویتامین
A در روز برای بزرگسالان ضروری است.
  آنچه چشم‌هایتان خواسته‌اند
       میوه و سبزی‌ها جهت تامین ویتامین‌ث

     گوشت بدون چربی، مرغ ماهی، غلات و سبزی‌های تیره جهت تامین ویتامین‌های گروه ب
 
        غذاهای دریایی و غلات جهت تامین روی

        دانه‌های روغنی و آووکادو جهت تامین ویتامین
E

      هویج سیب‌زمینی سبزی‌ها تیره جهت تامین بتاکارو

 


نظرات شما (0)

ماهیانه
آبان 1387
شهریور 1387
اسفند 1386
بهمن 1386
دی 1386
آذر 1386
آبان 1386
مهر 1386
شهریور 1386
مرداد 1386
تیر 1386
خرداد 1386
اردیبهشت 1386
فروردین 1386
اسفند 1385
بهمن 1385
دی 1385
آذر 1385
آبان 1385
مهر 1385
شهریور 1385
مرداد 1385
تیر 1385
خرداد 1385
اردیبهشت 1385
فروردین 1385
اسفند 1384
بهمن 1384
دی 1384


موضوعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

©2006, Template by: Mr JoJo. All rights reserved..